duminică, 14 noiembrie 2010

Aştept să vă maturizaţi...

ANDREI LANGA. Este ceva artificial în scrisul dv. Poemele par confecţionate din material plastic.
ALIN DIACONU. Poemele jucăuş-euforice pe care mi le-aţi trimis dovedesc că aveţi aptitudini pentru scris. Aştept şi alte texte.
MAGDA HULUBENCO. Versurile dv. sunt un joc de-a misterul, neinspirat şi neconcludent. Cred că ar trebui să încercaţi şi altceva.
CICI MARIA DRĂGAN. Aveţi, în proză, o predilecţie pentru senzaţional şi melodramatic. Şi ştiţi să captivaţi, cu aceste mijloace, cititorul. E ceva, dar nu e destul.
VASILE JIVICI. Prin dezinvoltură, oralitate, tratare familiară a unor vechi simboluri (povestea cu nimbul de care trageţi fără să reuşiţi să-l clintiţi de pe cap) semănaţi cu Marin Sorescu. V-aţi propus să continuaţi experienţa lui poetică sau e o simplă coincidenţă?
ADRIAN VOICU. Mi-aţi trimis o prea mare cantitate de text. Am citit numai „Libreville, Gabon”, probabil un fragment de roman, care nu m-a entuziasmat. Imitaţi dezinvoltura din unele romane americane de acţiune, folosind un limbaj golănesc: „ne-am pus să lingem câte-o bere”, „bună rău”, „ne-am schimbat în nişte ţoale adecvate” etc.
IOAN ALEXANDRU POPA. Versurile sunt doar năstruşnice, nu emoţionează.
ANTON MARIN. Romanul „Manuscrisul lui Titus”, aşa „uşor” cum este şi cum recunoaşteţi şi dv. că este, se citeşte cu plăcere. În mod evident aveţi talent literar. Observaţiile dv. – fugitive, dar pătrunzătoare – asupra vieţii de fiecare zi, în special asupra vieţii conjugale şi a celei de la ţară, fantezia bine controlată, umorul, cam deocheat, însă foarte rar vulgar contribuie, deopotrivă la cucerirea (pentru o noapte, nu pentru o viaţă) a cititorului. Când va veni momentul am să propun romanul pentru publicare la editura virtuală „CORECTbooks”, în colecţia „Noul val”.
BOGDAN TUPILAT. Scrieţi într-un mod împiedicat-dezinvolt, aveţi îndrăzneala nefirească a cuiva care şi-a învins timiditatea:
„Calvar de sâni/ În vara posedată!/ Suport amar... de goliciune/ Printre nutriile-ncălţate/...şi salivez la manechine// Dar ce folos să freci la plastic?/ Că-nţepeneşti... de zor.”
Aştept să vă maturizaţi, să vă eliberaţi de complexe.
VALENTIN ENACHE. Îmi pare rău că vă dezamăgesc, dar întâmplările (fie şi reale) sunt povestite într-un stil pueril şi n-au legătură cu literatura. Rămâne faptul că sunteţi simpatic.
WASZLAW BRNO. Un singur text (în care se simte vag influenţa lui Nichita Stănescu) mi se pare demn de luat în considerare:
„Nu eu am ucis îngerul/ Nu eu i-am strivit capul de trepte/ Nu eu i-am şters sângele/ Curgând./ Nu eu l-am scuipat şi/ I-am tăiat aripile şi/ Nu eu mi-am luat zborul cu ele./ Nu eu am ajuns în ceruri/ Şi m-am dat drept înger,/ Nu eu, nu eu, nu eu!/ - Dar cine?” („Proces”).
Celelalte n-au coerenţă, se sfărâmă între degete.
IOAN CIOBOTA. Articolele pe care m-aţi invitat să le citesc nu sunt articole, ci predici. Nu am competenţa necesară ca să le evaluez, dar, intuitiv, îmi dau seama că sunt bine gândite şi că ajung la conştiinţa credincioşilor.
ANDREI P. VELEA. Aveţi sensibilitate şi o imaginaţie productivă. Faceţi însă exces de metafore. Fiecare poem seamănă cu un brad de Crăciun care nu se mai vede din cauza podoabelor.
RĂDUCU RAREŞ. Scurtele eseuri de pe blogul dv. pe care m-aţi îndemnat să-l accesez nu prezintă interes ca literatură. Ele dovedesc doar că sunteţi un tânăr inteligent, în curs de formare, care încearcă să se înţeleagă pe sine.
COSTIN ROTARU. Începutul de roman SF pe care mi l-aţi trimis este simplist, ca o compunere şcolară.
VALENTIN COJOCARU. Nu am înţeles poemul dv., „Fond genetic”:
„Nu pot să nu mă înfior când ştiu şi simt că/ La temelia propriei credinţe se află sămânţa pieirii mele/ Iar eu nici măcar nu am putut vedea florile de pe-al meu mormânt...” etc.
DOINA POPESCU. Istorisirile dv., inconsistente din punct de vedere literar, nu lipsite însă de umor, pot fi publicate în presă. Într-o carte nu le-aş reproduce (deşi dv. aţi făcut-o).
ŞTEFAN VIZIRU. Ideea că ziua de 14 miercuri îi aduce cuiva ghinion nu poate susţine o povestire. Aş fi vrut să vă sfătuiesc, ironic, să scrieţi despre o pisică neagră care v-a tăiat calea, dar nu meritaţi să fiţi ironizat. Sunteţi un om de bunăcredinţă căruia îi lipseşte, deocamdată, experienţa literară. Când povestirea „14 miercuri” o să vi se pară chiar dv. naivă, scrieţi-mi din nou.

8 comentarii:

  1. De asta data punctual, asa cum ati promis! Dezamagirea generata de faptul ca inca nu ma regasesc printre cei "afisati" mai sus este recompensata de bucuria ca dvs. luptati cu stoicism sa va "faceti temele" de duminica (cand toti ceilalti fug la odihna). Toate cele bune va urez dle. Stefanescu

    RăspundețiȘtergere
  2. La mijloc este o confuzie. Povestirile la care faceţi referire, trimise pe e-mail, au fost publicate pe blogul personal şi NU într-o carte. Poşta mi-a returnat de două ori cărţile şi acum le-am trimis încă o dată în regim de scrisoare simplă, probabil vor ajunge la dvs zilele acestea.
    Romanul "Comisia ZÜRICH" o să vă schimbe părerea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua. Mi-ar placea sa detaliati putin critica Dvs. la adresa scrierilor mele, eventual printr-un e-mail. Sunt constient de faptul ca aceste scurte eseuri nu prezinta interes ca literatura; voiam insa sa stiu daca, dpdv literar, sunt pe drumul cel bun spre o astfel de evolutie. Cu stima, Raducu Rares

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua! Nu stiu cum sa va trimit si eu citeva poezii din cele trei volume care mi-au aparut. Astept un raspuns din partea dv. Georgeta.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Georgeta-Dulcineia : "Adresa mea este: alex2108145 at gmail punct com
    sau, pentru tradiționaliști:
    Alex Ștefănescu
    București OP 22 CP 22"

    Sper sa nu va simtiti jignita,pentru ca v-am raspuns eu, un simplu cititor de blog, in locul gazdei. M-am gandit sa va scurtez asteptarea.

    Altminteri, aveti la indemana, pe blog, informatia citata de mine. Se gaseste in prima postare.

    Va doresc mult succes!

    RăspundețiȘtergere
  6. o secretara eficienta e o binecuvantare. chiar si pe un blog.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca ar trebui o secretara blonda-buna-muza (macar pt impuls), ca vad dl Stefanescu iar intarzie cu postarea...si cred ca suntem destul de multi care tot dam click-uri pe aici...sperand sa ne vedem si noi numele...poate prin armata aia de blonda s-o gasi vreuna...fie ea si cu grad doar de caporal...in cautarea unei secretare, aducatorului recompensa! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. :))) incepe sa se scrie literatura prin comentariile astea! incepe sa-mi placa sa dau click pe-aici cand gasesc astfel de comentarii ca cel al anominului anterior...

    RăspundețiȘtergere